MAGROS 2017: Digitalizacija u trgovini

Objavljeno: 09.10.2017

Ovogodišnja 29. tradicionalna konferencija za proizvođače i trgovce MAGROS 2017, održava se na temu: Digitalizacija u trgovinipod visokim pokroviteljstvom predsjednice RH Kolinde Grabar-Kitarović.

Konferenciju organiziraju poslovni časopis – Suvremena trgovina i Hrvatska gospodarska komora, 10. listopada, u dvorani tvrtke Tekstilpromet u Zagrebu, Ulica Grada Gospića 1, u 9:00 sati. Konferenciju će svečano otvoriti predsjednik Hrvatske obrtničke komore, Dragutin Ranogajec, u svojstvu izaslanika predsjednice RH Kolinde Grabar-Kitarović.

Naznake ovogodišnjeg skupa i teme za raspravu: Industrijska revolucija X.0 u uvjetima digitalizacije s posebnim osvrtom na trgovinu

Svakako, najveći je izazov kod digitalizacije procesa u trgovini uvođenje i primjena multi-kanalne strategije. Potrošač (s pravom) očekuje točnu i besprijekornu uslugu na svim kanalima prodaje, a da mu nije uskraćen i užitak kupovine. Istraživanja su pokazala da su najčešće promjene na četiri područja: odnosi s potrošačima, produktivnost, poslovni modeli i IT-informacijska sigurnost te zaštita podataka. Pomoću digitalizacije  doživljaj kupovine može se znatno povećati. Naime, digitalizacija omogućava znatno poboljšanje menadžmenta odnosa s potrošačima. Dalje, ona omogućava neposredan osobni odnos prema potrošaču na svim kanalima i pomoću analize Big-Data, stavlja potrebe potrošača u središte interesa. Sektor turizma na mnoge načine koristi digitalne kanale za unapređivanje poslovanja – predstavljanja destinacija, bukiranja, prijave itd., a poznato je da su upravo turisti jedni od nositelja potrošnje posebice u tijeku ljetne turističke sezone.

 

Uspjeh online platformi poput Zalando ili Amazon, ali i neuspješni primjeri Karstadta, Quelle ili Schleckera, signali su da je došlo vrijeme ozbiljnih promjena koji prisiljavaju stacionarnu trgovinu na dodatne poteze, kako bi se osposobile za rentabilno suvremeno poslovanje u budućnosti. To je uvjetovalo digitalizaciju pojedinih procesa u nastojanju da pruže bolji servis kupcima na svim mogućim prodajnim platformama, a ujedno budu produktivniji i konkurentniji. Također, novi poslovni modeli trebali bi omogućiti proširenje na nova tržišta i privlačenje novih kupaca.

 

Nakon uvodnih izlaganja, organiziramo i tri zanimljiva panela:

  • Industrijska i retail revolucija X.0 u uvjetima digitalizacije
  • Digitalizacija u trgovini
  • Očuvanje radne sposobnosti zaposlenih u trgovini u eri digitalizacije i zaštita na radu

Partneri

Organizacija skupa zamišljena je uz prisustvovanje i aktivno sudjelovanje najvažnijih institucija odgovornih za ova područja: Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, Hrvatske gospodarske komore, Hrvatske obrtničke komore, HAMAG Bicro-a, Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore i Zaklade Konrad Adenauer, Tehničkog veleučilišta u Zagrebu, te Smart partnera IBM-a.

Sudionici Konferencije bit će tvrtke i obrti, predstavnici gospodarskih udruženja (komora i poslodavaca) i nadležnih državnih institucija (ministarstava i agencija) iz Hrvatske i susjednih zemalja.

S obzirom na zanimljivost tema i važnost problematike, značajni dio vremena predviđenog programom, rezerviran je za raspravu, tijekom koje će sudionici moći iznijeti svoja mišljenja i stavove.